تقویم 27 آبان سال 1362 را نشان می داد ، ساعت هم 10 شب ، هوای سرد پاییزی منطقه پوشیده از درختان جنگلی با رمز یاالله یا الله یا الله عملیاتی را شروع کردیم که نامش والفجر 4 بود. گردان ما در روشنایی کامل ماه به سمت دشمن حرکت کرد تا رسیدیم به اولین میدان مین عراقی ها ؛ نیروها پشت میدان مین منتظر شدند تا تخریب چی ها معبر و راهی برایشان باز نمایند بعد از مدت کوتاهی معبر باز شد حرکت را به سمت دشمن ادامه یافت .

 حرکت نیروها بواسطه روشنایی هوا و خِش خِش برگهای درختان با دقت پیش می رفت تا اینکه به دومین میدان مین دشمن رسیدیم ؛ باز مجددا منتظر تا گروه تخریب معبری در میدان مین برای حرکت باز نماید وقتی تخریبچی ها وارد میدان شدند من بعنوان آرپی جی زن به اتفاق دو نفر از کمکی های خود با تخریبچی ها همراه شدیم ؛ تخریبچی ها شروع به خنثی سازی مین کردند و حدود 10 متر مسیر را از مین پاک کردند و طناب هدایت پهن نمودند ؛  منتظر عکس العمل احتمالی عراقی ها در وسط میدان مین سنگر تیربار دشمن را نشانه گرفته بودم  ؛ هنوز محور کاملا باز نشده بود که ناگهان دشمن متوجه نیروهای رزمنده ایرانی شد و با پرتاب منور منطقه را روشن و بارانِ تیربار دشمن به سمت ما روانه شد با شلیک یک گلوله آرپی جی ؛ تیربار را از کار انداختم . پس از شلیک به سمت سنگر دشمن ، تصمیم گرفتم موضع خود را تغییر دهم این درحالی بود که میدان مین کاملا پاکسازی نشده بود ؛ لذا به پشت یک درخت پریدم و پریدن همان و به هوا پرت شدن همان !

وقتی به خود آمدم متوجه شدم که قسمتی از مچ پای چپم قطع شده بود .

این زمانی بود که آتش دشمن سنگین شده بود و دیگر فرصت ادامه پاکسازی معبر وجود نداشت لذا نیروهای رزمنده یک یک وارد میدان مین می شدند ؛ برخی با اهداء جان و برخی با اهداء عضو مسیر میدان مین را باز نمودند و خط دشمن شکسته شد.

برخی از دوستان گروهان ما همچون برادران : حاج بابا طالعی ، مرحوم محمود شکری ، حسین مداح و حمید همتیان در این مرحله از ناحیه پا جانباز شدند.

( دست نوشته برادر جانباز مرحوم محمود یوسفیان )

نام عملیات : والفجر4

تاریخ عملیات : 27/7/1362

مدت اجرا : 33 روز

رمز عملیات : یا الله یاالله یا الله

منطقه عملیاتی : منطقه شمالی شهر پنجوین عراق در جبهه شمالی جنگ

هدف  عملیات : آزاد سازی بخشی از میهن اسلامی و ارتفاعات مهم منطقه ، تصرف پیشرفتگی دشت شیلر ، مسدود ساختن راه ورود گروهک های ضد انقلاب که از طریق دشت شیلر انجام می شد ، تصرف پادگان پنجوین و گرمک عراق و خارج ساختن مریوان از زیر دید و تیر دشمن