ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

چجوری میشه دعوا ها رو از رابطه کم کرد یا ب حداقل رسوند


مشاور (سجاد علیدوست - ) سلام و عرض ادب و احترام
شما باید مشخص میکردید منظور شما از ارتباط، رابطه با همسر است و یا با دوست خود. هر کدام تعریف خاص خود را دارد. اما به طور کلی در هر نوع رابطه ای اگر طرفین وظایف خود را درست انجام داند و با فکر فریب دیگری نباشند دعوا پیش نمی آید. دعوا به این معنی است که دو طرف خود را حق میدانند و هم قصد دارند خود را بری از خطا جلوه داند و طرف مقابل را سرزنش کنند که چرا فلان کار را انجام داده است و یا چرا فلان کار را انجام نداده است. هر نوع رابطه ی عاشقانه ای قطعا به مرحله ای پر از کشمکش  و تنش میرسد  اما این هنر است که بفهمند چگونه باید از این تنش گذر کنند که باعث عصبانیت  نشود منجر به ایجاد دعوا نشود.
موقع تنش و درگیری هر کسی اگر به فکر ایجاد فشار به طرف مقابل باشند و هیچ کدام از موضع خود عقب نشینی نکنند کار به بیراهه میکشد و آسیب زا است. در این موقعیت شما هیچ فشاری به طرف مقابل وارد نکنید، حتی اگر او به شما خشم و فشار زیادی وارد نمود. این روش زمانی است که شما با هیچ روش نمیتوانید جریان را آرام کنید موثر است. چون در زمان عصبانیت طرفین از منطق فاصله گرفته و به فکر آینده رابطه نیستند.
در زمان درگیری و تنش به فکر آینده ی رابطه باشید. این آینده نگری باعث میشود رفتار سنجیده تری از خود نشان دهید. در سختی ها و مشکلات رابطه، تعمیم ندهید یعنی اگر همسرتان امروز کاری انجام دادند که باب میل شما نبود نگویید که تو همیشه اینطور بد رفتار میکنی. چون باعث عصبانیت بیشتر طرف مقابل میشود. کل رابطه را یکجا ببینید؛ قطعا هر رابطه جلوه های مثبت و منفی دارد. زمانی که از طرف مقابل ناراحت هستید و فکر به یک یا چند موضوع خاص حال شما را بد کرده است قبل از هر اقدامی جلوه های مثبت رابطه را هم ببینید. این کار باعث میشود کمی واقع بین تر باشد  بتوانید شرایط  و رفتار خود را مدیریت کنید. در نهایت توصیه میکنم با تفاوت های ساختاری زن و مرد و شیوه ی برقراری ارتباط موثر مطالعاتی داشته باشید تا بتوانید مسائل را قبل از تبدیل شدن به تنش حل و فصل کنید.
و من الله توفیق