چگونه یک خواب راحت داشته باشیم؟

,

برای داشتن یک خواب راحت همیشه هم نمی شود سرتان را روی بالش بگذارید و چشم هایتان را ببنید. در بعضی مواقع عواملی مانند استرس، نگرانی یا چیزهای دیگری که فکر شما را درگیر می کنند می توانند خواب راحت شما را بر هم بزنند و نگذارند خوب بخوابید.

اما با روش هایی که در این مطلب گفته می شود می توانید یک خواب خوب و راحت داشته باشید.

نور


سر و صدا و نور اتاق خواب را کنترل کنید. در اتاق خواب خود از لامپ های کم نور یا چراغ خواب استفاده کنید تا خواب بهتری داشته باشید. این فرایند به شما کمک می کند تا یک خواب راحت و بی دردسر داشته باشید. از این رو می توانید از یک چراغ خواب یا از دیمر استفاده کنید. دیمر وسیله ای برای کم و زیاد کردن نور لامپ است.

تلفن همراه

قبل از خواب به هیچ عنوان به صفحه گوشی، لپ تاپ یا تلویزیون نگاه نکنید. نگاه کردن به این وسایل باعث می شود که مغز تا یک ساعت بعد از خواب هم هنوز کار کند و نگذارد به راحتی بخوابید. از این رو حداقل یک ساعت قبل از خواب سعی کنید از این وسایل استفاده نکنید.

ساعت


ساعت تان را از جلوی چشم دور کنید. چون در بعضی از مواقع به شما استرس وارد می کند و نمی گذارد به راحتی استراحت کنید و بخوابید. مثلا می توانید آن را در کشوی میزتان بگذارید.

چشم بند


در بعضی از مواقع نور اتاق بیش از اندازه زیاد است و شما نمی توانید نور اتاق را کم کنید. در این شرایط از چشم بند استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا به چشم های خود استراحت بدهید و یک خواب بسیار خوب و راحت داشته باشید.

محل مناسب


اتاق خود را تمیز، تاریک و خنک نگه دارید. تلاش بکنید تا بتوانید یک اتاق خوب و راحت برای خواب خود داشته باشید.

عطر خوش


شما می توانید از دستگاه بخور در اتاق استفاده کنید تا هم هوای اتاق مرطوب و خنک شود و هم رایحه اتاق عوض شود. از رایحه هایی مانند لیمو یا اکالیپتوس استفاده کنید و دستگاه را در جایی مناسب قرار بدهید و بخوابید و از هوا لذت ببرید.


و در آخر، خواب خوب به شما کمک می کند صبح به راحتی از خواب بیدار شوید و در کل روز سر حال باشید. پس یک خواب خوب و راحت نیاز شماست. بنابراین سعی کنید هر اندازه که می توانید وسایل و موقعیت آن را برای خود فراهم کنید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – امیر حسین رادفر