سلامت آنلاین- یک متخصص طب سنتی با بیان دلایل به خواب رفتن برخی اندام بدن و احساس گزگز در آنها روش‌هایی را برای درمان آن پیشنهاد داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، محمد جواد اسلامی‌پور درباره خواب رفتن دست و پا اظهار کرد: برخی از افراد زمانی که برای مدت طولانی به صورت دو زانو یا چهار زانو می‌نشینند یا مدتی دست و پای خود را حرکت نمی‌دهند احساس خواب رفتن دست و پا و بی‌حسی این بخش‌های بدن را می‌کنند.
وی افزود: سوزن سوزن شدن و درد در دست‌ها و پا‌ها از دیگر نشانه‌های خواب رفتن دست و پا به شمار رفته و در حالت پیشرفته زمانی که فرد شب‌ها مدت نسبتاً طولانی دست یا پا‌هایش بی‌حرکت می‌ماند احساس گرفتگی و درد کرده که با حرکت دادن دست یا پای خواب رفته، این مشکل برطرف می‌شود.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: علل مختلفی برای ابتلا به این مشکل وجود دارد ولی شایع‌ترین علت، افزایش بیش از حد خلط سودا بوده که نوعی از غلظت خون محسوب می‌شود.
اسلامی‌پور اظهار کرد: افزایش بیش از حد خلط سودا در عروق بدن به ویژه اندام‌های تحتانی سبب کاهش جریان خون در این اعضای بدن شده و حالت سوزن سوزن، بی‌حسی و در ‌‌نهایت درد را سبب می‌شود.
وی اضافه کرد: از نظر حکمای طب سنتی افرادی که در حالت دو زانو یا چهار زانو نشسته‌ و زود‌تر از یک ساعت حالت خواب‌رفتگی در پا‌هایشان احساس کنند یا در خواب دچار این حالت شوند لازم است به منظور درمان به موقع اقدامات لازم را انجام دهند.
او گفت: کاهش مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و عدم استفاده از فست‌فود‌ها از جمله روش‌های طبیعی درمان خواب‌رفتگی دست و پا محسوب می‌شود. جویدن یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه به مدت ۴۰ روز هنگام صبح و شب، همچنین اهدای خون نیز از دیگر روش‌های طبیعی درمان خواب‌رفتگی دست و پا است البته باید توجه داشت دیابت، بیماری ام‌اس و دیسک کمر نیز از علل خواب‌رفتگی دست‌ها و پا‌ها به شمار می‌روند که برای درمان مناسب این بیماری‌ها باید اقدام لازم صورت گیرد. (مهر)