- اگر شب تو خواب زدید به جدول! برای خوندن نماز صبح تا قبل از طلوع آفتاب وقت برید حموم و غسل کنید. شاید برای اولین بار که خواستید نصفه شب از خواب بلند شید برید حموم براتون خیلی سخت باشه. شایداز پدر و مادر یا برادر و خواهر بزرگتر یا کوچیکترتون خجالت بکشید. شاید فکر کنید اینکار خیلی ضایعست. یا اینکه پدر و مادرتون دعواتون میکنن اما اینو بدونید که با انجام این کار اتفاقا پدر و مادرتون روی پاک بودن و ایمانتون حساب جداگانه ای باز میکنن و متوجه میشن که دیگه پسرشون بزرگ شده!

- وقتی برای غسل رفتید حموم سعی کنید لباس زیری که به منی آغشته شده رو حتما خودتون بشورید. هم خوب بشورید و هم خوب آب بکشید. شاید مادرتون برای شستن لباس های زیرتون با لباسشویی به شما چیزی نگه اما بدونید که این وضعیت خیلی ضایعست و برای صلابت و اعتبار خودتون بد میشه.

- اگر سوالی راجع به اینجور مسائل براتون پیش آمد سعی کنید به رساله مراجعه کنید، از معلم دینی، معلم قرآن، روحانی مسجد محل و یا نمازگزارای قابل اعتماد مسجد بپرسید اما به خاطر همون قضیه­ ی صلابت و اعتبار و این حرفا اینجور سوالا رو هیچ وقت از مادرتون نپرسید. اگر کسی نبود که جواب سوالاتونو بده و یا سوالات پیچیده­ تری داشتید از ابزارهای دیگه­ ای استفاده کنید. مثلا میتونید سولاتونو از سایتهای پاسخگو مثل اسلام کوئست، پاسخگو و پرسمان یا شماره پیامکهای ۳۰۰۰۹۶۴۰ و ۳۰۰۰۱۶۱۹ و یا از تلفن گویای ۰۹۶۴۰ بپرسید.

- هیچ وقت از پرسیدن سوالای شرعیتون خجالت نکشید. بدون شرم و حیا هر سوالی تو ذهنتون هست رو بپرسید. نه تنها راجع به احکام بلکه راجع مسائل بزرگتری مثل خلقت جهان و علت آفریده شدن انسان و دلیل حقانیت اسلام و... هم اگر سوال داشتید بپرسید. حتما بپرسید اما از اهلش نه از هر کسی! چون گاهی ندونستن و نپرسیدن سوالات و یا دریافت جوابای اشتباه از افرادی که علم کافی ندارن باعث میشه خیلی دیر و در سنین بالا متوجه بشید که کارهای اشتباهی رو انجام می­دادید در حالی که فکر میکردید درسته و اون وقته که متاسفانه این اشتباها موجه هم نخواهد بود چرا که اولین وظیفه ی یک فرد بالغ شده، شناخت مسائل دینی و احکامشه. بخاطر همینه که گفتن اولین چیزی که بعد از بلوغ به آدم واجب میشه تقلیده! نمونه ی این مساله در سوال چهارم قسمت جواب سوالات دوستان آورده شده.