عشق ورزی و محبت کردن به همسر می تواند به روش های مختلفی انجام شود. یکی از بهترین راه های عشق ورزی که معمولاً از آن غفلت می شود، نوشتن نامه عاشقانه برای همسر است. در این مقاله می کوشیم برخی نکات در این موضوع را خدمت شما خواننده عزیز راسخون ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

عشق ورزی مرد به زن از اساسی ترین و اصلی ترین پایه های استحکام زندگی زناشویی است. عشق ورزی می تواند در قالب های متعدد و متنوعی انجام شود. اما نامه برای خیلی خانم ها چیز دیگری است. میلیون ها مرد در طول تاریخ تنها توانسته اند به واسطه همین نامه، به عشق خود اعتراف کنند. همیشه در طول تاریخ مردها به دنبال برقراری رابطه بوده اند و از سویی بیان شفاهی احساسات برای بسیاری از آن ها دشوار بوده است، به همین دلیل بیشتر مردها برای بیان احساسات خود به نوشتن روی می آورده اند.
 
بیان شفاهی احساسات به افراد مهم زندگی مان، همیشه آسان نیست. بیشتر ما ترجیح می دهیم عشقمان را در عمل به همسرمان اثبات کنیم. با خودمان فکر می کنیم که عشقمان خیلی واضح و آشکار است، چرا که با خود و یا همسرتان می گویید: «اگر عاشق نبودم خانه را جارو می کشیدم؟ اینقدر بیرون از خانه به خاطر تأمین مخارج زندگی تلاش می کردم؟ اگر عاشق نبودم آیا همسرم را برای پیک نیک به مکان مورد علاقه اش می بردم؟ و ...» بله، عمل ما می تواند بخش قابل توجهی از ابراز عشق ومحبت را نشان دهد و بسیاری از ما احساس می کنیم همین کافی است.
 
اما باید بدانید این مقدار عشق ورزی برای خانم ها کافی نیست. خانم ها قطعاً به این روش عشق ورزی و محبت نیاز دارند اما خوب است بدانید ذهن خانم ها بیش از آقایان با کلام و سخن گفتن ارضاء می شود. آن ها دوست دارند فرای اقدام و عمل، عشق را در قالب کلمات دریابند. آن ها دوست دارند بدانند دقیقاً چه در قلبتان می گذرد.
 
برای بیان عشق، یافتن و استخدام کلمات عاشقانه، به تنهایی کافی نیست، بلکه آنچه دشوار است چینش و نگاشتن نامه است به نحوی که همسرتان آن را صادقانه و خاصلانه بیابد. بنابراین نوشتن یک نامه عاشقانه، در عین سادگی ممکن است برای برخی افراد یک چالش جدی باشد. به همین خاطر می کوشیم در این مقاله گام های صحیح نگارش یک نامه عاشقانه را با هم مرور کنیم.
 

چرا نامه عاشقانه؟

قدیم ترها وقتی سربازهای جنگی برای ماه ها و یا حتی سال ها به دور از وطن، مشغول جنگ و دفاع از میهن بودند، نوشتن نامه های عاشقانه بسیار مورد توجه بود. اما با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک ارتباطات، نه تنها نامه های عاشقانه، بلکه هر نوع نامه ای، محبوبیت خود را از دست داد.
 
اما همانطور که خودتان هم می دانید، نامه ویژگی هایی دارد که ارتباطات مدرن هرگز نمی توانند خلأ آن ها را پر کنند. نامه ای که با دست خط خود می نویسیم، چیزی است محسوس و قابل لمس که با دست های نویسنده نگاشته شده و به دست و حتی آغوش خواننده می رسد. نامه را می توانیم ببوییم و ببوسیم، اما نوشته ای که در پیام رسان یا ایمیل ارسال می شود به هیچ عنوان چنین قابلیتی را ندارد.
 
لازم نیست عشقتان حتماً دور از شما باشد تا بخواهید این فاصله را با نامه ای عاشقانه پر کنید. نامه عاشقانه حتی برای زمان هایی که همسرتان در کنارتان خوابیده نیز مناسب است و می تواند عشقتان را متحول کند.
  
خانم ها هیچ گاه از اینکه به آن ها بگویید دوستشان دارید و زیبا هستند، خسته نمی شوند و دوست دارند بارها و بارها چنین جملاتی را از شوهرشان بشنوند. آن ها دوست دارند بدانند هنوز هم مثل قدیم ترها در نگاهتان زیبا و جذابند.
 

چگونه نامه عاشقانه بنویسیم؟

اول از هر چیز هدفتان از نوشتن نامه را ذکر کنید
شما می خواهید عشقتان بداند این نامه، نامه ای عاشقانه است، نه یک یادداشت معمولی که قرار است در آن از او درخواستی داشته و یا در مورد مشکلات رابطه تان سخن بگویید. مثلاً می توانید نامه خود را اینچنین آغاز کنید: «امروز با خودم فکر می کردم که چه قدر عاشقت هستم، اما تا به امروز به اندازه کافی در این باره به تو نگفته ام. بنابراین با خودم تصمیم گرفتم این نامه را برایت نوشته و در آن از عشقم به تو بگویم.»
 
خاطره ای رمانتیک و عاشقانه تعریف کنید
شما به عنوان یک زوج حتماً خاطراتی شیرین و عاشقانه را در کنار یکدیگر خلق کرده اید. بنابراین برای ابراز عشق و محبت در نامه ای عاشقانه، چه خوب است که از این خاطرات استفاده کنید. در نقل خاطره باید جزئیات را ذکر نموده و احساسات خود در آن روزها را به خوبی بیان کنید. مثلاً می توانید بگویید: «یادش بخیر در اولین سالگرد ازدواجمان یک لباس قرمز زیبا پوشیده بودی، رنگ قرمز خیلی بهت میاد، اون شب هم مثل همیشه خیلی خوشگل بودی، هنوز گرمای عشق اون شب رو تو قلبم حس می کنم.»
 
به زمان حال منتقل شوید
حالا وقت این است که از عشق امروز و الآنتان بگویید. مثلا می توانید اینچنین ادامه دهید: «الان 12 سال از آن روز می گذرد و هنوز هم همانقدر و بلکه بیشتر برایم جذابی، هنوز هم وقتی نگاهت می کنم قند در دلم آب می شود و قلبم به تپش می افتد، احساس می کنم نه تنها محبت و علاقه و عشقم به تو کم نشده بلکه هر روزی که گذشته بیشتر و عمیق تر شده است.»
 
دلایل عشق و علاقه تان را بنویسید
قبل از نوشتن این بخش، لیستی از خوبی ها و ویژگی های مثبت همسرتان، تهیه کنید. درباره ویژگی های فیزیکی و جسمی، شخصیتی و ویژگی های اخلاقی اش فکر کنید و ببینید کدام یک از آن ها برایتان جذاب تر است. سپس هر کدام از مواردی را که در لیست یادداشت کرده اید، در قالب جملاتی زیبا بنویسید: «تا به حال گفته بودم چه قدر رنگ پوستت را دوست دارم؟ می دانی چه قدر اندامت برایم جذاب است؟ لبخندت زیباترین تصویری است که در چشمانم نقش می بندد. با شوخ طبعی ات حال همه مان را خوب می کنی و البته مرا عاشق تر. فکر کنم هیچ کس به اندازه تو نمی تواند خستگی ها و بی حوصلگی هایم را تحمل کند. همیشه با دستپخت معرکه ات شگفت زده ام می کنی. تو فرشته زندگی منی و ...»
 
برای او بنویسید که با آمدنش چه قدر مفهوم زندگی برایتان تغییر کرده
«از وقتی تو آمدی گویا نیمه گمشده زندگی ام را یافته ام، احساس می کنم با آمدنت کامل شده ام. این سال هایی که با تو بودم یک طرف، تمام زندگی گذشته ام یک طرف. امروز با داشتن تو احساس می کنم بهترین و صمیمی ترین دوستم را یافته ام و ...»
 
بر عشق و تعهد خود دوباره تأکید کنید
«می خواهم بدانی هر اتفاقی هم که در زندگی مان بیافتد، برای همیشه عاشقت خواهم ماند. مرا همیشه وفادار و صادق خواهی یافت و ...»
 

سخن پایانی

مهمترین قانون نوشتن نامه عاشقانه، صداقت است. فقط آنچه را بنویسید که از ته دل به آن اعتقاد دارید. اگر غیر از این مسیر را در پیش بگیرید، شک نکنید که نامه تان باورپذیر نخواهد بود.
 
منبع: martofmanliness.co