نوید شاهد سمنان: روح‌الله مومنیان یازدهم فروردین 1345، ‌در شهرستان مهدیشهر به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر و مادرش سکینه نام داشت. دانش ‏آموز چهارم متوسطه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سی‌ام اردیبهشت 1365، در مهران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به دست و سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در جبهه های نبرد حق علیه باطل با یکی از برادران دیگر هم صحبتی داریم برادر سلام علیکم سلام علیکم

برادر شما ضمن معرفی خودتان بفرمائید که از کجا اعزام شدید و برای چندمین بار است که به جبهه می آیید و هدف و انگیزه شما از آمدن به جبهه چیه ؟

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم ا... الرحمن الرحیم من المومنین رجال ما عاهداو الله علیه فمنهم من قفی عنه نعذهم من ینظر و ما بدلوا تبدیلا   

 از مردان خدا کسانی هستند که به عهدی که با خدای خود بسته بودند صادقانه وفا کردند.سپس برخی از آنان شربت شهادت نوشیدند و برخی دیگر در انتظار شهادتند و تغییر رای ندادند.

با سلام و درود بر یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه ا... الاعظم امام زمان (عج) و با سلام و درود بر نائب بر حقش و رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی و با سلام و درود بر تمامی شهدای راه حق و فضیلت و آزادی از صدر اسلام تا کربلای حسینی و از کربلای خونین حسینی تا کربلای مکرر انقلاب اسلامی ایران و با سلام و درود بر رزمندگان و کفرستیزان اسلام که می روند این بار ضربه ای دیگر بر پیکر پوشالی صدام وارد آورند.

بنده حقیر روح ا... مومنیان اعزامی از بسیج مهدیشهر برای پنجمین بار است که در اینجا حضور پیدا کرده ام و در کنار سربازان مهدی انجام وظیفه می نمایم و هدف و انگیزه من از آمدن به جبهه این است که طبق این که ما خودمان را پیرو علی می دانیم و از شیعیان علی خودمان را می دانیم و پیرو آقا ابا عبدالله می دانیم و آقا امیر المومنین به ما می فرمایند:

ای کسانی که ایمان آورده اید برای مبارزه با کفر پیکار کنید و بگذارید به جای لکه مذلت دامن کفن شما آغشته به خون باشد.

آقا ابا عبدالله همچنین که باز با شهادتش می تواند به ما درس بدهد که در مقابل کفر باید ایستاد و ما بر این مبنا که به ندای امامان لبیک گفته باشیم و اهل کوفه نباشیم و به وصیت نامه های این شهدا عمل کرده باشیم که این شهدای عزیزمان در وصیت نامه هایشان می گویند : ای برادر عزیز نگذارید که اسلحه های ما بر زمین بماند ما بر این مبنا و مبنائی که اسلام و قرآن اقتضا می کند وظیفه میهنی و قرآنی ما اقتضا می کند که در این برهه از زمان که دشمنان اسلام و قرآن بر ما هجوم آوردند تمام کفر دست به دست هم دادند اسلام غریب را از بین ببرند هر آنکه معلوم است اسلام واقعا غریب است تمام دنیا علیه اسلام ما قیام کردند اگر خدای نکرده ما وظیفه مان را انجام ندهیم انقلاب ما خدای نکرده ضربه ای ببیند.

اگر انقلاب در این برهه ضربه بخورد دیگر اسلام تا قرنها نمی تواند سر خودش را بلند کند دیگر تنها چیزی که هست اسلام و مسلمین تنها امیدشان به این انقلاب و کشور ماست.

برادر همانطور که می دانید ما خودمان را داریم برای یک عملیات گسترده آماده می کنیم در اینجا روحیه رزمندگان را چگونه می بینید و اگر در ادامه همین سوال پیامی برای دانش آموزان پیامی برای امت حزب الله پیامی برای خانواده خودتان دارید می توانید اینجا بفرمائید ؟

این صحنه ها در رابطه با روحیه برادران رزمنده که یک واقعیتی عینی است در جبهه ها،  وقتیکه شب عملیات می خواهد عملیاتی شروع بشود برادران وقتی توجیه می شوند یا از وضع منطقه عملیاتی توجیه می شوند با شور و حال دیگری خیلی خوشحال می شوند انگار صحنه های کربلاست که در شب عاشورا یاران انصار حسین داشتند. در اینجا هم برادران وقتی اسم عملیات را می شنوند متوجه می شوند عملیات نزدیک است شور و شوق دیگری در آنها بوجود می آید و خیلی خوشحالند و از اینکه بدانند انجام وظیفه شان را به نحو احسن انجام دهند.

و اما پیامی برای امت مان که پیام سراسر جبهه مان، سراسر جبهه های جنگ یعنی برنامه ایثارگری و شجاعت رزمندگان تمامش پیام هست همین وصیت های شهدا تمام برای امت ما پیام است دیگر پیامی لازم ندارد اما این را باید به امت مسلمان بگوئیم ای امت مسلمان در این زمانی که چشم تمام محرومین دنیا به ما دوخته است مسلمان های در بند لبنان و فلسطین و افغانستان و کشورهای دیگر تمام امیدشان به ماست و به ما چشم دوخته اند که ببینند ما چکار می کنیم اگر در این زمان در صحنه نباشیم و بی تفاوت باشیم به این مسائل خیانت و به تمام آرمان اسلام، به تمام خون های شهیدان اسلام خیانت کرده ایم و به آقا امام زمان، به پیامبر اسلام، به قرآن و مکتب و اینها خیانت کرده ایم.

و آن پیام به دانش آموزان عزیز این است که برادران دانش آموز شما چون که آینده سازان این کشور هستید باید همینطور جبهه ها را نگه دارید جبهه ها را نگه دارید که آینده این انقلاب بدست شماست انشاءالله که موفق و پیروز بشوید و در این عملیات بتوانید به آرمانهای اسلامی خودتان که همان غلبه بر کفر صدامی هست برسید. انشاء الله.

 و از اینکه وقت گرامی خودتان را در اختیار گذاشتید بی نهایت از شما متشکرم و از شما التماس دعا دارم.

 

منبع:بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان