رهبر انقلاب: قدرت آمریکا رو به افول و زوال است

پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۲۳ ب.ظ
یک خاطره از عملیات بیت المقدس / ذوالفقار ذوالفقاری

یک خاطره از عملیات بیت المقدس / ذوالفقار ذوالفقاری


 

سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی مبارک باد.

10 اردیبهشت سال 1361 بود که مرحله اول عملیات بیت المقدس به سمت دشمن حرکت کردیم در بین راه با شهید رشید جعفری همراه بودم به من می گفت : اگر امشب شهید شوم در خصوص خدا و پیامبر و قیامت هیچ شک و شبهه ای ندارم اتفاقا تنها شهید این مرحله عملیات از استان همین شهید جعفری بود.  


بدلیل وسعت منطقه و مقاومت دشمن چند روزی طول کشید تا خط شکسته شود و در جاده اهواز - خرمشهر مستقر شویم ؛ این در حالی بودکه جنازه شهید جعفری در منطقه مانده بود ؛ شهید ذوالفقار ذوالفقاری به همراه تعدادی از رزمنده ها درصدد برآمدند تا شهید را از منطقه به عقب برگردانند ؛ آمبولانسی به ما رسید به راننده اش قضیه را گفتیم ولی او بخاطر شدت آتش دشمن قبول نکرد که وارد منطقه شود می گفت شدت آتش زیاد است تیر مستقیم می زنند و برایم مسئولیت دارد . شهید ذوالفقاری ماشین را از او گرفت و به همراه دو نفر دیگر به سمت محل عروج شهید حرکت کرد.

برادر حسن دوست محمدیان می گفت : شهید ذوالفقاری رانندگی آمبولانس را بر عهده گرفت و بصورت زیگزاگ حرکت می کرد من به همراه یکی دیگر از رزمنده ها در پشت ماشین نشستیم بخاطر شدت آتش و تیراندازی های دشمن وقتی به جنازه شهید رسیدیم خود را از ماشین به پایین انداختیم و به دنبال شهید جعفری گشتیم که بخاطر ترکش و موج انفجار، جنازه سوخته شده بود ، شهید را آماده کردیم و وقتی آمبولانس دور زد سریع شهید را به داخل آمبولانس منتقل کرده و به خط خودی بازگشتیم.

(به نقل از حسن دوست محمدیان و گل محمد نورانی از همرزمان شهید)

{شهید رشید جعفری در سال 1341 در یکی از روستاهای استان مازندران به نام میانا با به عرصه وجود گذاشت و پس از گذراندان تحصیلات ابتدایی در زادگاهش به همراه خانواده به  سمنان نقل مکان کرد این شهید از طرف سپاه، دو مرحله به جبهه اعزام شد. سرانجام در دوازدهم اردیبهشت هزار و سیصد و شصت و یک، در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای سمنان  ،امامزاده یحیی علیه السلام به خاک سپرده شد} 

۹۷/۰۱/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰