رهبر انقلاب: قدرت آمریکا رو به افول و زوال است

شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۳۸ ب.ظ
شهید ولی الله پارسا – ما تنها نگذاشتیم او ما را تنها گذاشت!!

شهید ولی الله پارسا – ما تنها نگذاشتیم او ما را تنها گذاشت!!



یادم می آید در سال 1364 عملیات والفجر 8  با تقدیم چندین شهید از منطقه ام الرصاص به عقب برگشتیم و بخاطر حساسیت جزیره نتوانستیم پیکر چند تن از شهدا از جمله ولی الله را به عقب برگردانیم ؛ در ساختمان 5 طبقه اهواز استقرار یافته بودیم که مواجه شدیم با  چند تن از بستگان و همرزمان شهید ولی الله !؟

اینان از مهدی شهر به منطقه آمده بودند تا خود وارد میدان شوند و کار ناتمام رزمندگان (برگرداندن پیکر شهدا از منطقه عملیاتی به پشت جبهه ) را تکمیل کنند اما فرماندهان جنگ بخاطر وضعیت خاص منطقه عملیاتی این اجازه را به آنان ندادند ؛ پس از توجیه موضوع به شهر بازگشتند.

متن زیر در سال 1376 هنگامی که خبر بازگشت پیکر شهید به مهدی شهر رسید یاد آن روزها افتادم و متن ذیل به دفتر آمد :

« شما از این شهید چه می دانید ؛ ما برنگشتیم بلکه او از ما برگشت ؛ ما او را تنها نگذاشتیم او ما را تنها و یکه گذاشت ؛ ما بدن پاکش را در آنجا ندیدیم او ما را جنازه ای بیش ندید ؛ ما پشت پا به دنیا نزده بودیم او دنیا را 3 طلاقه کرده بود ؛ ما برای یاری دین خدا و نظام اسلامی دست از بچه و خانواده نشسته بودیم  او چنین کرد .

وقتی به دیدار حسین علیه السلام و لقاء دوست رسید  ما تنها به یاد حسین (ع) بودیم ، وقتی با ندای ناصر ینصرنی حسین علیه السلام حسینی شد ما تنها عزادار حسین (ع) بودیم ؛ وقتی طعم شهادت را شیرین تر از هر چیز می دانست ما دنیا را شیرین تر می دانستیم ؛ وقتی او خدا را دید ما خود را می دیدیم .

وقتی که در زمین دشمن به دشمن حمله ور شد ما زمین گیر شده بودیم ؛ هنگامی که به همرزمش گفت دیگر عمرمان را کرده ایم بیا برویم ، ما در فکر برآورده شدن آرزوهای دنیوی مان بودیم .

 زمانی که  او دام شیطام را گسست ما بدنبال فروش دام خود بودیم ؛ زمانی که از سوی دشمن تیر خورد ما تیر می کشیدیم ؛ هنگامی که او بدنبال عشق در آسمانها بود ما در زمین دنبالش بودیم ؛ وقتی او خمینی را شناخته بود ما حتی خمین را نمی شناختیم  و وقتی ...»

نام : ولی الله 

نام خانوادگی : پارسا

نام پدر : چراغ

شغل : شغل آزاد

تاریخ تولد : 11/11/1330

سن : 34  سال

محل شهادت : ام الرصاص

تاریخ شهادت : 22/11/64

والفجر8

۹۷/۰۱/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰