بیستم جمادی الثانی سال1438 هجری قمری، مطابق با 19 مارس 2017، خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

حضرت فاطمه زهرا (س)، دخت گرامی پیامبر اسلام(ص)، بیستم جمادی الثانی سال هشتم قبل از هجرت به دنیا آمدند.

این بانوی گرامی از کودکی، در خانه وحی، با راهنمایی های پدرشان، پیامبر گرامی اسلام (ص)، به عالی ترین مراتب کمال و علم و فضیلت دست یافتند.

دختر گرامی حضرت محمد (ص) همچنین در کانون گرم و با صفای خانه امام علی(ع) ، به بهترین وجه به انجام وظایف همسری و مادری پرداختند و انسان های بزرگ و وارسته ای همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خود پرورش دادند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد، الگوی زنان جهان به شمار می روند و روز تولد ایشان در ایران که مصادف با سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است به عنوان روز «مادر» و «زن» نامگذاری شده است و در این روز از مقام زنان، به ویژه مادران، تجلیل می شود.

به همین مناسبت ایران اسلامی در شب میلاد بانوی دو عالم، دخت رسول مکرم اسلام، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) سراسر جشن و شادی است.

مناطق مختلف ایران به ویژه شهرهای مقدس قم و مشهد حال و هوایی دیگری دارد و شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با چراغانی و آذین بندی خیابان‌ها و معابر و بر پایی جشن و سرور، این میلاد خجسته را جشن گرفتند