نیازی نیست با کسی درباره این موضوع گفتگو کنید. سعی کنید به جای نگرانی بیش از حد و غصه خوردن برای این کار اشتباه، هر چه زودتر در صدد اصلاح باشید ...
 

با عرض سلام و احترام خدمت شما من دختر 24 ساله هستم برام مشکل بزرگی پیش اومده که از نظر روحی داره داغونم میکنه و بشدت عذابم میده من چند وقت پیش تو یک شبکه اجتماعی با یه دختر آشنا شدم چون خواهر نداشتم میخواستم باهاش درد و دل کنم اول فک میکردم واقعا دختر هست حتی برای من صداشو فرستاد از طرز جمله هاش سوالایی که میپرسیدم جواب میداد مطمعن شدم دختر هست میگفت اسمش سارا هست ولی دیروز بهم گفت اصلا سارایی وجود نداره ?? گفت اسمم صادق هست گفت بهت دروغ گفتم گفت الانم دلم برات سوخت بهت گفتم همه اینها یک طرف مشکل من اینه که من بهش اعتماد کردم عکسمو فرستادم چون واقعا فک کردم دختره اونم برای من عکس فرستاد عکس یه دختری ،غیر از اون حرفایی باهاش زدم ینی اون منو وادار میکردم حرفای خیلی بد?? حتی عکس گفتم دختره اشکال نداره ولی بازم ناراحت بودم و اون موقع بهش گفتم من دیگه توبه کردم حرف بد باهام نزن ?? ولی از اون بدتر وقتی فهمیدم پسر بوده انگار آب سردی ریختن رو سرم تو ذهنم جنگه همش گریه میکنم نمیتونم راجع بهش با کسی حرف بزنم دارم از فکرش روانی میشم بهش گفتم اصلا نمیبخشمت بی وجدان ،گفتم خدا جواب کارتو بده ولی میترسم من عکس فرستادم، فک میکردم دختره دارم میمیرم از غصه من چکار کنم ،البته شماره منو نداره فقط با ای دی با هم حرف میزدیم خاک تو سرم اصلا شک نکردم که پسره??حالا چکار کنم خدا منو میبخشه دارم دیونه میشم تو رو خدا بگید چکار کنم ??اون عکسا و حرفا دارن ذهنمو منجر میکنن،من عکسای بدی فرستادم اون آدم گفت یکی از شهرستانای اطراف ما زندگی میکنه،تو رو خدا بگید چکار کنم به آرامش برسم، چکار کنم خدا منو ببخشه??

با سلام و تشکر از ارتباط شما با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و آرزوی توفیق روزافزون.

 

از مشکلی که برای شما پیش آمده بسیار متاسف شدیم. این که فردی این طوری به خودش اجازه دهد که با احساسات یک خانم به این شکل بازی کند جای بسی ناراحتی و نگرانی دارد. حال شما را درک می کنیم خصوصا که نیت شما خیر بوده است. حق دارید که شگفت زده و غمگین باشید. برای اینکه حال روحیتان رو به بهبودی رود بهتر است به چند مطلب توجه داشته باشید:

1.       کار شما گناه ارتباط با نامحرم را ندارد چرا که شما خبر نداشتید و اصلا احتمال هم نمی دادید بنابراین لزومی ندارد این همه عذاب وجدان داشته باشید و خود خوری بکنید. شما گناهی مرتکب نشده اید تا بخواهید این همه سراسیمه و آشفته شوید.

2.       نمی دانیم منظورتان از عکس بد یا حرف های بد چه بوده است؟ اگر در ارتباط با مسائل جنسی است که فرقی ندارد طرف مقابل شما پسر باشد یا دختر! ما حتی با هم جنس خودمان هم اجازه نداریم وارد این فاز بشویم چرا که این هم آسیب زاست. برای این کار در صورت انجام نیاز به توبه است. پشیمانی قلبی را توبه می گویند که لازمه آن ترک آن کار و تصمیم به انجام ندادن مجدد آن است.

3.       این کار برای شما تجربه ای پر بهاء بود هر چند خیلی گران تمام شد و با سختی به دست آمد و آن این که دیگر تا شناخت کافی از شخصی پیدا نکرده اید به او 100% اعتماد نکنید. تازه وقتی طرف مقابل را شناختید باز هم باید به اندازه ظرفیتش به او اعتماد کنید نه بیش، نه کم.

4.       بهتر است اکانت شبکه اجتماعی که در آن عضو هستید را حذف کنید و مجدد با آی دی جدید وارد شوید تا تمام گفتگوها برای دو طرف پاک شود. با این کار مقدار زیادی از دغدغه شما حل می شود.

5.       نگران عکس و این طور موارد هم نباشید. مشکلی پیش نمی آید. طرف مقابل شما با یک عکس کاری نمی تواند انجام دهد. قرآن می فرماید خدای متعال از اهل ایمان دفاع خواهد کرد: إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ‏ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا... خداوند از کسانى که ایمان آورده‏اند دفاع مى‏کند(1)

6.       به هیچ وجه ارتباط را با آن شخص ادامه ندهید حتی از او انتقاد نکنید و حرفهای تند و آتشین هم نزنید. هر گونه ارتباط و لو به این صورت باشد ممکن است به ضرر شما تمام شود و به طرف مقابل جرات دهد تا شما را به خودش وابسته کند پس بهتر آن است که دیگر ادامه ندهید و هر چه زودتر این ارتباط را تمام کنید.

7.       نیازی نیست با کسی درباره این موضوع گفتگو کنید. سعی کنید به جای نگرانی بیش از حد و غصه خوردن برای این کار اشتباه، هر چه زودتر در صدد اصلاح باشید. به افکار منفی و این اینکه در آینده چه می شود و این حرفها هم بی توجه باشید و فکر نکنید.

8.       نیازی به بحث با آن شخص و نفرین کردن او نیست. او نتیجه این کار زشت خود را خواهد دید؛ قرآن می فرماید: وَ لا یَحیقُ‏ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلاَّ بِأَهْلِه‏...امّا این نیرنگها تنها دامان صاحبانش را مى‏گیرد(2) بازی با آبرو و احساسات دیگران، دروغ گفتن و فریب دادن گناهان کمی نیست. ما هم امیداریم که آن شخص هدایت شود تا دست از این حُقه بازی ها بردارد و از ابزاز فضای مجازی در راه درستش بهره بگیرد. هر چند که معمولا پسرها از باب کنجکاوی یا سرکاری گذاشتن وارد این موضوعات می شوند، از طرفی نمی توانند احساسات خانم ها را درک کنند پس به خودشان اجازه می دهد وارد رابطه های خطرناک و نادرست شوند.

در پایان امیدواریم که از پس این حادثه تلخ، روزها و اتفاقات بسیار خوبی در انتظارتان باشد تا تلخ کامی و ناآرامی جایش را به شادی و نشاط دهد.

موفق باشید.

پی نوشت ها:

1.       سوره حج، آیه 38.

2.       سوره فاطر، آیه 43.